Mes de març, mes de les matemàtiques

No hi ha dubte que el mes de març és el mes de les matemàtiques: celebrem  les proves Cangur i molt especialment el dia Pi (14 de març = 3/14).

El dia Pi és un dia molt especial….sabíeu que un 14 de març va néixer Albert Einstein?, i que un 14 de març va morir Stephen Hawking?…no pot ser casualitat!  (el 14 de març també va néixer Stephen Curry, però això és un altre tema…).

En fi, que aquest 14 de març les matemàtiques han tornat a omplir de màgia les aules del nostre institut i els alumnes han pogut gaudir de diferents activitats en cada curs:

1r ESO: Una llarga cadena (on a cada xifra se li assigna un color diferent) i que hem construït gràcies a la feina de totes les classes.

2n ESO: els calidocicles de cada any, que consten de 12 cares que formen tetraedres que permeten el gir i la combinació de dissenys.

3r ESO: Arbre pitagòric…un fractal (cos geomètric que repeteix en diferents escales la seva estructura bàsica)  construït a partir del Teorema de Pitàgores…mare meva, que xulos que queden!

4t ESO: Triangle de Sierpinski, un altre fractal format per tetraèdres….no, no és una piràmide….

1r BAT:   Concurs π relat.  Els alumnes han de construir un relat on el nombre de lletres de cada paraula ha de correspondre al nombre de decimals del número π. En aquesta activitat volem agrair als departaments de llengües  la seva col·laboració com a jurat…..gràcies companys/es!

Per altra banda, aquest curs les proves Cangur es van celebrar en una jornada atípica per la convocatòria de vaga (17 de març). Tot i així, hi van participar 34 alumnes de 1r d’ESO, 30 de 2n, 27 de 3r, 11 de 4t i 14 de 1r de Batxillerat que van esforçar-se en donar el millor del seu raonament….felicitats!

En resum, un mes on les matemàtiques omplen els espais del nostre centre i es deixen veure més que en qualsevol altre moment de l’any.

Germán Gil. Departament de Matemàtiques