El nostre petit hort

Els alumnes de l’optativa d’hort estem duent a terme diverses activitats a l’hort de l’institut. Un dels primers dies vam arrencar el llimoner mort que hi havia perquè molestava i quan arribi la primavera podrem plantar maduixes on hi havia el llimoner.
Vam preparar la terra, vam treure les males herbes, vam passar el rasclet i vam ficar-hi adob. Després d’això vam plantar calçots i bledes; ara les reguem periòdicament.
També hem recol·lectat les olives i les hem preparat per poder menjar-les.
Vam agafar les magranes del pati i el Sr. Jordi Bosque i el Sr. Saül van podar els olivers.

Anaís Torres, alumnes de l’optativa de l’Hort

Tal com escriu l’Anaís aquests mesos hem fet molta feina! La matèria optativa de l’hort escolar té com a objectiu apropar els alumnes al sector primari, a l’agricultura d’autoabastiment i a la necessitat de no perdre coneixements antics, herència dels nostres avis i àvies. Mai saps quan els pots necessitar!

En el nostre petit hort hem sembrat i plantat productes hortícoles de temporada: enciams, escaroles, cols (diferents tipus), bledes, faves i calçots. Hem vist que necessitem ajudar-les, i per això hi hem posat adob. Com que és molt car, començarem a fer el nostre propi compost. Per aquest motiu el centre ens va comprar un compostador de 2 compartiments i hem fet una visita al compostador municipal (a la Torre d’en Dolça) per aprendre a fer-ho. Per omplir el compostador comptem amb l’ajut dels professors i alumnes així com del PFI perquè ens guardin els residus orgànics que generen amb els seus esmorzars i pràctiques.

Un altre problema que tenim és l’origen de l’aigua. Ja que l’institut no té pou ni accés a aigua de mines o a comunitat de regants, hem de regar amb aigua potable. I això ara no està permès! Així que els conserges de la tarda, el Sr. Jordi Bosque i el Sr. Saül, ens van arreglar la cisterna que permet recollir aigua de la teulada. Ara només cal que plogui! (Potser hem de fer una romeria…)

En el nostre petit hort hi ha 4 oliveres molt maques. Hem recollit les olives i vam fer una primera conserva on hem adobat les olives amb farigola. Esperem que surtin ben bones! Són les primeres que fem! Com que hi havia moltes olives, vam recollir-ne unes quantes més i el Sr. Saül les va portar a la cooperativa de Mont-roig. Allà premsen les olives i fan oli. Aquest any hem fet una edició limitada del nostre propi oli!

Així que per Nadal hem portat un petit lot cap a casa: conserva d’olives a la farigola, enciam i un petit flascó d’oli del nostre petit hort.

Isabel Mendes. Coordinadora d’hort