Comprèn el medicament/descobreix al farmacèutic

Al mes d’octubre els alumnes de 1r de bat van participar en unes xerrades/taller a càrrec de la farmacèutica Maria Medan, que ens va presentar el projecte ConóceMe: Comprèn el medicament/descobreix al farmacèutic, patrocinat per la SEFA (Sociedad Española de Farmacia Clínica Familiar y Comunitaria).

Els alumnes van aprendre a interpretar els símbols que apareixen en les capses dels medicaments, també a organitzar una farmaciola casolana i sobretot  on ubicar-la correctament. També van conèixer la importància de respectar les dosis i horaris establerts per la presa, així com les formes d’actuació dels diferents formats de medicaments dins dels nostre cos, com per exemple càpsules, comprimits, vacunes..

Tot va resultar molt interessant i útil per tal d’ aprendre a donar l’ús correcte i responsable als fàrmacs, aprofitar al màxim els beneficis que ens poden aportar i evitar fer-ne un ús inapropiat.

Susana Mallafré, Departament de ciències naturals