Calçotada a l’institut Vila-seca

L’optativa d’hort és una de les optatives del centre al curs de 3r. Nosaltres, els qui vam escollir aquesta optativa, al setembre vam fertilitzar la part on es planten els cultius i hi vam plantar un número d’unes 60 cebes de calçot. Quan van passar uns 6 mesos (de setembre a febrer), vam treure els nostres calçots.

D’aquests calçots va sortir un plat diferent de cuinar-los, preparat pels alumnes del PFI.

Laura Beteta, optativa hort-escolar

L’objectiu de la calçotada va ser crear un projecte comú entre Aula d’acollida, PFI Auxiliar en establiments hotelers i de restauració i optativa d’Hort escolar. Per aquest esdeveniment, l’alumnat de l’hort ha après que un producte que es menja al febrer s’ha de cuidar des de setembre, regant i traient males herbes, adobant i calçant les plantes. Aquest alumnat també va recollir altres verdures i va fer venda per ajudar els costos de la calçotada com podria ser el pa o els ingredients per fer la salsa de calçots.

L’alumnat del PFI conjuntament amb l’aula d’acollida han estat treballant diferents plats tradicionals dels països d’origen dels alumnes matriculats al centre. L’últim dels tasts seria un dels plats més estimats de Catalunya com són els calçots amb la seva salsa. La professora Paula Rodríguez els va explicar que és una tradició on la gent es troba i pot fer noves amistats.

Els alumnes del PFI van cuinar els calçots de l’hort al forn i després els van passar per tempura, ja que n’hi havia 169, de mides diverses però prims per fer-se a la brasa. A part ens van cuinar una salsa casolana molt bona. Per completar el tast de calçots, el centre ha tingut la gentilesa de comprar algun paquet de calçots fets a la brasa.

Hem pogut veure com tot l’alumnat ha gaudit del tast de calçots, i molts d’ells no els havien provat mai! Ha sigut una estona agradable de convivència entre alumnat que no acostuma a compartir espais dins del centre. Esperem poder repetir més experiències com aquestes!

Isabel Mendes. Professora optativa hort-escolar