Black Ràdio

Una de les optatives del centre de 3r de l’ESO és l’optativa de ràdio. En aquesta optativa som 14 alumnes i una professora, l’Anna Gómez. Dins de la classe, treballem en diferents grups: The sound life, Ocean stars i Music fòrum. Treballem a la biblioteca del centre, dues hores a la setmana.

Des de principi de curs, hem fet diferents activitats. Vam començar pel principi, amb un petit treball d’introducció a l’assignatura, vam parlar de què era la ràdio, què és un pòdcast, etc. Quan vam agafar més confiança vam començar amb les pràctiques. La primera va ser fer històries sonores, on vam muntar històries solament amb sons, sense cap narració, va ser divertit endevinar de què anaven les històries dels companys. També vam fer un anunci, des de refrescos, gelats, productes de neteja, podríem haver muntat una empresa de màrqueting. Vam continuar amb històries narrades i vam fer un conte, cada grup ens va transportar a una història diferent, des del terror fins a les històries d’animals. Quan ja ens havíem familiaritzat amb l’edició d’àudio, la professora ens va proposar començar a fer pòdcast de temes diversos, triats per nosaltres. Encara era el primer trimestre i per aprendre dels millors vam anar a Tarragona Ràdio! Una ràdio de veritat on vam poder gaudir l’experiència de conèixer el món de la ràdio des de dins. Sales d’enregistrament, redactors treballant a temps real i el director ens va donar consells per fer els nostres pòdcasts. Fins i tot vam sortir en directe! Va ser una gran experiència i qui sap?, potser alguns de nosaltres acabem sent locutors de ràdio, manteniu-vos atentes i atents!

Així vam començar a elaborar pòdcasts de temàtiques diverses, balls del món, entrevistes, concursos com el Trivial, cultura, cinema i un llarguíssim etcètera! Un dels tres grups va suggerir una nova forma de fer els pòdcasts perquè ens avorríem gravant només la veu. Llavors, vam decidir gravar els pòdcasts nous en vídeo. Ha sigut ben divertit i hem aconseguit un munt de preses falses! Fem broma dient que algun dia haurem d’editar-les totes i fer un pòdcast exclusiu de preses falses.

A més de fer tots els treballs, cada divendres posem música a l’hora del pati. Anem rotant els responsables de manera que cada setmana un dels tres grups baixa 10 minuts abans del pati a preparar-se per posar música i amenitzar el descans.

Tots els treballs que hem fet, des de les primeres històries sonores fins als darrers pòdcasts en vídeo els podeu trobar al nostre Instagram, @blackradio_ins_vila_seca. I digueu-nos què us sembla la nostra imatge de perfil, és un disseny exclusiu del grup de ràdio d’aquest curs!

En conclusió, pensem que aquesta optativa ens serveix per agafar confiança a l’hora de parlar en públic i també hem après a ser més autònoms i organitzar-nos per realitzar totes les fases dels nostres pòdcasts. Us animem a provar-la!

Paula Ruiz i Omaima Taidouch, alumnes de 3r ESO