Activitats de l’optativa de robòtica

Solar Tracker:bit

Hola, som l’Arnau, el Matías i el Manu.

Hem creat una placa solar que es mou com un gira-sol, és a dir, es mou sempre en direcció cap al sol perquè li doni la màxima llum possible. Si les plaques estan instal·lades de manera fixa perden eficiència, però amb el nostre projecte aprofitem l’energia del sol al màxim.

Arnau Barberà Figuerola, Matías Seitz Fernández i Manuel Guillén Amores. Alumnat de 1r d’ESO de l’optativa de robòtica.

Barille:bit

Hola, som l’Adrià, el Marcos, l’Ainara i l’Hugo. Hem creat una màquina que converteix un text (enviat des del mòbil a la nostra màquina) a codi Braille. La màquina converteix lletra per lletra amb codi Braille tàctil. Així podem enviar un missatge i una persona cega el pot llegir al moment.

Adrià Sanahuja Salvadó, Marcos Campallo González, Hugo López Martínez, Ainara Almeida Pérez. Alumnat de 1r ESO de l’optativa robòtica.

Pinball

Hola, som la Mariela i la Raquel i hem creat un joc tipus Pinball. Hem dissenyat un taulell i l’hem imprès amb una impressora 3D. Hi hem instal·lat 2 servomotors controlats amb una placa programable Micro:bit amb dos botons. Quan prems un botó s’activa una palanca i quan toques el segon botó s’activa l’altra palanca per aconseguir que la pilota es mantingui al taulell.

Raquel Tena Pestritu, Mariela Ivanova Ivanova de 2n ESO de l’optativa de programació i robòtica. (Projecte en procés de creació)

Cotxe controlat per un Joystick

Hola, som l’Alberto, l’Hugo i l’Alan i aquest curs hem programat un joystick per controlar un cotxe teledirigit per ràdio. La construcció s’ha fet des de 0 muntant tots els components, soldant els cables i imprimint les peces amb impressora 3D. També hem creat un sistema per contar les voltes que fa cada cotxe en un circuit de cotxes utilitzant intel·ligència artificial. Quan el cotxe passa per sota una càmera, aquesta reconeix el color del cotxe i suma una volta a una pantalla..

Alberto Castells García, Hugo Cenizo De La Rica i Alan Ferré Gracia de 2n de l’optativa de programació i robòtica. (Projecte en procés de creació)

Altres projectes en construcció:

Alguns projectes que encara estan en construcció són un assistent de veu anomenat Rex que reconeix algunes paraules que li dius, un laberint per programar un cotxe intel·ligent que trobi la sortida i un joc de penals amb un porter i un jugador que xuta una pilota.

Francesc Bolaño, Departament de Tecnologia