Premi Explica’m la ciència. Ja es pot veure el vídeo realitzat pel nostre alumne de quart

Al gener de 2018,  l’alumne de 4t d’ESO Andrés Faro Veltens va guanyar el concurs de vídeos “Explicame la ciencia” . És un concurs d’àmbit estatal organitzat per la Fundació La Caixa. Una part del premi consistia en la realització d’una notícia de ciència que s’inclouria dins del programa científic Deuwatts,  que s’emet pel canal Betevé de Barcelona. Amb el suport i els consells dels professionals de la productora Goroka, el nostre alumne va realitzar una notícia sobre el projecte GAIA. Aquesta és una iniciativa de l’Agència Espacial Europea que pretén traçar el mapa més precís fet fins ara de la nostra Via Làctia. El doctor de la Universitat de Barcelona, Josep Manel Carrasco, va ser entrevistat per l’estudiant. A la xerrada, el físic va compartir els descobriments més importants aportats pel satèl·lit Gaia,  que estarà cinc anys en òrbita enviant dades de valor incalculable per a la comunitat científica. Podeu veure el vídeo en el següent enllaç: https://youtu.be/y5cCpYEjvDQ O bé cerqueu a YouTube: Projecte GAIA. INS Vila-seca.

Mosquis. Redacció.