ACTI-STEM, una iniciativa per promoure vocacions científiques i tecnològiques

El nostre institut continua sent un centre pilot d’experimentació del programa ACTI-STEM. Aquesta és una iniciativa del Departament d’Ensenyament i de la Universitat Rovira i Virgili. Coordina el projecte l’organització APQUA. És un projecte de centre que té com a objectiu motivar l’esperit científic dels nostres alumnes, utilitzant l’experimentació de laboratori com a eina principal. A nivell europeu, s’ha notat una descens de les vocacions científiques i tecnològiques. Els diferents governs promouen accions per revertir aquesta situació. Està en joc la competitivitat del continent. Aquest any, el nostre institut intentarà ampliar els professors participants del departament de ciències naturals a d’altres departaments com el de tecnologia i matemàtiques. Els alumnes han rebut positivament aquesta iniciativa, ja que el treball experimental de laboratori és una de les activitats que més els atreu en la seva formació.

Andreu Faro, Departament de ciències naturals