Diagnosi

L’objectiu de la diagnosi en l’ús de les tecnologies digitals serà determinar aquells punts forts que el nostre centre ja treballa correctament i aquells en què cal millorar.

Per detectar els punts forts a mantenir i potenciar i els punts febles a millorar, cal  que la diagnosi inclogui els diferents eixos de la comunitat educativa: alumnat, famílies, professorat i centre.

Amb aquesta finalitat, a l’Institut Vila-seca hem emprat eines diverses, com ara les enquestes via Google Forms i l’aplicació Selfie.

Selfie és una eina gratuïta, personalitzable i molt fàcil d’utilitzar, creada per la Comissió Europea, per ajudar als centres educatius a fer una diagnosi del seu grau d’implementació de les tecnologies digitals. L’eina permet crear una enquesta per a alumnes, professorat i equip directiu de manera senzilla i genera uns informes a analitzar.

Els resultats més destacables de la diagnosi són els següents:

• Bon accés a Internet.
  • Dispositius digitals a disposició de l’alumnat de 2n cicle de l’ESO i Batxillerat.
  • Ús generalitzat i habitual de l’entorn virtual d’aprenentatge Moodle.

Punts febles

• Cal millorar en l’ús segur i responsable de les eines digitals.
  • L’ús de les tecnologies digitals per part de l’alumnat es centra excessivament en l’oci.

Punts forts

• Accés a la web i a les xarxes socials de l’Institut.

Punts febles

• Algunes famílies fan poc ús de la comunicació digital amb l’Institut (bretxa digital).

Punts forts

• Ús ampli d’entorns virtuals d’aprenentatge.
  • Creació de continguts i recursos digitals.
  • Ús de tecnologies digitals per atendre a la diversitat.

Punts febles

• Avaluació insuficient de la competència digital de l’alumnat.
  • Poca reflexió sobre l’ús de les tecnologies digitals.

Punts forts

• Bon accés a Internet (centre transformat).
  • Digitalització de les aules.
  • Plataformes de informació i comunicació online a disposició de famílies i entorn.

Punts febles

• Manca de documentació en relació a l’estratègia digital de centre (en procés d’elaboració).