El valor que em fa diferent

Vivim en una societat que ens proposa reptes que ens ajuden a créixer, però que al mateix temps ens jutja, oprimeix o fins i tot ens infravalora si els resultats no són els políticament acceptats. Constantment ens marquem amb un llistó invisible que ens recorda quins són els nostres límits. Però…per què no despuntar com només nosaltres ho sabem fer?
Aquest dies, a l’assignatura de Cultura i Valors Ètics, els alumnes de 3r d’ESO B i C, hem estat treballant la resiliència o capacitat que resideix en un mateix de superar-se en els moments més complicats.
Mitjançant la visualització del curtmetratge Zero ens hem adonat com els prejudicis ens poden tancar barreres, no només ferint les persones a les quals podem arribar a discriminar perquè no entren dins dels nostres estereotips de “normalitat”, sinó la possibilitat que ens perdem d’ampliar el nostre món si no afrontem les nostres pors.
I avui, 13 de desembre de 2018, els professors Daniel Rojo i Sílvia Bonet ens han proposat un nou repte: una activitat que, els dies en què les nostres forces de superació defalleixin, ens podrà ajudar a trobar l’energia per tirar endavant.
L’activitat ha consistit a escriure missatges positius entre els companys, uns amb uns post-it que ens hem anat enganxant pel nostre cos i els altres en una postal nadalenca amb el missatge “Ets llum. Ets força. Sigues tu”. Cal destacar aquelles qualitats que ens fan ser especials, que de vegades oblidem i que ens donen l’impuls per tirar endavant.
Ha estat una activitat que ens ha aportat energia, ens ha aixecat els ànims, i, sobretot… ens ha fet trencar amb la rutina en poder-la realitzar al pati o al bar.

Alumnes de Cultura i Valors 3r B i C