Crèdit de síntesi a la casa de colònies d’El Collell

Un any més, els alumnes de segon d’ESO s’han desplaçat fins a la casa de colònies d’El Collell, a la comarca de la Garrotxa, per a realitzar el crèdit de síntesi. L’experiència ha estat altament positiva,  ja que, a part de conèixer la zona volcànica més ben conservada de la península, el nostres nois i noies han tingut tres dies per conviure junts matí, tarda i nit. És una forma de cohesionar el grup de cara als propers anys de la seva educació secundària.

A la Garrotxa van tenir l’oportunitat de fer una classe sobre dinàmica terrestre a l’interior del cràter d’un volcà i vam passejar per l’entorn privilegiat de la Fageda d’En Jordà. Guiats pels monitors de la casa de colònies, van tenir també ocasió de treballar el clima, la geografia i altres aspectes de la zona. Pel que fa a la part lúdica, va triomfar sobretot l’activitat de làser tag, on dos grups competien armats amb pistoles làser. També els entusiasmà l’activitat del camp d’aventura de divendres 16. Encara se senten els crits dels alumnes llançant-se al buit en una tirolina. Es van cantar improvisades cançons en grup acompanyats amb les guitarres dels nostres alumnes Toni Raya i Joel Pijoan, que van demostrar fusta d’autèntic monitor. Ens queden ara les fotos i vídeos per recordar uns dies entranyables de convivència entre alumnes i d’alumnes amb professors. Fins al proper any que tornem amb els nous alumnes de segon.

Andreu Faro, Josep Roig, Rosa Blaya i Auri Cailà. Professors acompanyants.