Arc de Sant Martí de colors. La densitat

Alguns alumnes de segon s’han apropat al concepte de “densitat” d’una forma divertida i activa amb la preparació de diferents solucions d’aigua i de sucre. Han observat que com més gran és la concentració de sucre, més densa és la solució. Després hi han donat color amb colorants alimentaris i han acabat abocant les solucions en una proveta en ordre de més densitat a menys.

Aquesta és una forma sorprenent i vistosa que els alumnes comprenguin que els cossos més densos s’enfonsen en substàncies menys denses. La professora Lidia Ramón està molt contenta de l’experiència i s’alegra de la resposta positiva dels alumnes que li pregunten quan entren al  laboratori: “Profe, farem avui la pràctica dels colors?” No hi ha dubte que la física i la química “entren” millor quan et mulles les mans al laboratori.

Mosquis. Redacció