El Treball de Recerca, un repte apassionant

Des que comencem el batxillerat, un dels principals reptes que es troba l’alumne és el Treball de Recerca. Aquest és conegut per ser un projecte difícil i complex.

Però, és això veritat? La meva resposta seria que no. No puc dir que sigui fàcil, perquè res en aquesta vida no ho és, així que si li poses entusiasme i ganes t’adonaràs que és una experiència que cal viure com a estudiant, ja que posa a prova totes les teves capacitats.

Durant l’etapa estudiantil de l’ESO i de batxillerat, els estudiants ens trobem amb treballs que hem de realitzar que no ens criden gaire l’ atenció i pensem que no ens seran de gaire profit en la nostra vida. Però el que de veritat no sabem és que el professorat ens prepara per al nostre futur com a estudiants, amb la finalitat d’aprendre a treballar en grup i  de ser capaços de cercar i realitzar qualsevol projecte de forma correcta. D’aquesta manera, la realització del treball de recerca no ens suposarà cap barrera.

Personalment, un cop realitzat i acabat el meu treball, em vaig adonar que vaig gaudir fent-lo i la raó principal va ser que el tema escollit tractava sobre aspectes que sempre m’havien agradat i interessat. El meu TDR tractava sobre la capacitat que ha tingut La Pineda d’evolucionar i d’haver-se convertit en un destí de qualitat a la Costa Daurada. Durant la realització d’aquest, una de les activitats pràctiques que vaig fer va ser enquestar a turistes que estaven de vacances a La Pineda i a Salou. Això em va agradar molt, ja que vaig tenir l’oportunitat de conversar amb persones completament desconegudes i descobrir la seva pròpia opinió sobre aquest destí turístic. Per això, és molt important escollir un tema que de veritat t’agradi, ja que d’aquesta manera gaudiràs molt més en el procés de realització del treball.

Un cop acabat el projecte, com a alumne t’adones que tota la feina realitzada es veu reflectida en el treball resultant. Per aquesta raó, el millor consell que podria donar seria que l’alumne esculli un tema que de veritat l’apassioni i que es posi una meta a la qual arribar per aconseguir un bon TDR.

Dariya Shevchuk. Exalumna de Batxillerat.