En marxa el curs 2018-2019

El dia 12 de setembre de 2018 es va iniciar el curs per als alumnes. Va ser un dia de retrobaments i presentacions amb els tutors de cada curs. El dia 13 van començar les classes ordinàries.

Com a novetat,  aquest curs estrenem el Servei Comunitari a quart d’ESO. Els nostres alumnes desenvoluparan la competència social i ciutadana efectuant accions altruistes a la comunitat,  com per exemple,  ajudant de biblioteca, monitoratge d’esport a les escoles o contacontes per als alumnes petits als centres de Primària.

Per primer cop,  els alumnes de primer de batxillerat podran fer estades a l’empresa. L’alumne tindrà la oportunitat de conèixer personalment el món empresarial durant 70 hores. Combinarà la formació i les pràctiques directes. El nostre institut establirà convenis amb diferents empreses per tal de dur-los a terme.

Aquest és el tercer curs en què el nostre institut participa en el projecte ACTI STEM,  que té com a objectiu fomentar vocacions científiques entre els joves. Això tindrà com a conseqüència que el nostre centre serà qualificat com a Institut d’innovació educativa en aquest camp pel Departament d’Ensenyament.

El present curs el nostre centre ha registrat un lleuger increment de matrícula,  especialment  en els cursos de de primer, segon i quart d’ESO.

S’intentaran mantenir els dos intercanvis. El primer amb Toulouse,  a França,  per a la pràctica de l’idioma francès. El segon amb Marsala (Sicília), del programa “Etwinnig”, que promou l’intercanvi de coneixements entre dues cultures properes de la Mediterrània.

Hem notat també un augment d’alumnes interessats a aprendre francès,  la qual cosa ha fet que s’ofereixi una optativa més d’aquesta llengua a primer d’ESO.

La biblioteca està a punt d’estrenar un blog que s’ha elaborat durant l’estiu.

Dintre dels nostres projectes com a Escola Verda,  aquest curs ens hem plantejat  d’eliminar el paper d’alumini del centre. Ja hem començat pel bar de l’institut i ara es farà campanya perquè els nostres alumnes deixen d’utilitzar aquest recurs no renovable en la seva vida diària al centre.

Us fem arribar els nostres millors desitjos i ànims als alumnes, les seves famílies i la comunitat educativa.

Mosquis. Redacció.