Un 8M reivindicatiu a l’institut

El passat dimecres 8 de març vam celebrar el Dia de la Dona a l’institut. Abans de començar l’estona d’esbarjo, un grup d’alumnes de 2n d’ESO va llegir un manifest en defensa del feminisme i dels drets de les dones.

Al llarg de tota la setmana a les tutories es van dur a terme diferents activitats per tal de donar visibilitat a dones que han estat rellevants al llarg de la història o que han patit situacions de violència de gènere: Coco Chanel, Boge Gebre, Rosa Parks, Halle Berry, Ryhanna, Rosalind Franklin, Virginia Woolf… entre d’altres. Els diferents grups d’ESO han treballat i buscada informació sobre aquestes dones i han elaborat una sèrie d’infografies que hem penjat al vestíbul de l’institut.

A la biblioteca també s’hi ha instal·lat una bústia feminista perquè tot l’alumnat que vulgui, hi pugui dipositar missatges sobre situacions de violència contra les dones, així com una sèrie de propostes de lectura que tenen a les dones com a protagonistes.

Sara Gràcia