Ens traslladem a l’Edat Mitjana

El passat divendres 17 de febrer l’alumnat de 2n d’ESO va organitzar una Fira Medieval al pati de l’institut, com a culminació del projecte sobre l’Edat Mitjana titulat Cavallers i trons.

Durant les primeres setmanes del projecte, l’alumnat ha investigat sobre alguns dels conceptes principals de l’Època Medieval com:

• el Feudalisme
  • la piràmide feudal
  • la monarquia medieval
  • el clergat
  • la vida al camp
  • la vida a les ciutats
  • els gremis
  • la pesta negra

A continuació, han adoptat el rol dels diferents estaments i grups més rellevants de l’Edat Mitjana (nobles, clergat, camperols, artesans, joglars i trobadors) i han preparat una sèrie d’activitats per al públic visitant de la Fira Medieval.

Aquest any ens ha visitat l’alumnat de 6è de l’escola Parc de la Ciutadella, el qual ha estat rebut per un joglar que els ha donat la benvinguda amb un poema i els ha acompanyat fins al pati de l’institut per tal de poder participar en les activitats organitzades a les diferents parades. Després de les dues primeres hores de classe, l’alumnat de 1r d’ESO també ha visitat la fira i s’ha divertit en els diferents tallers.

Ha sigut un dia per viure la història de primera mà i en context.

Sara Gràcia