Tot allò que puguis imaginar, ho pots crear!!!

Al llarg d’aquest projecte innovador, l’alumnat de 2n d’ESO s’ha submergit en el fascinant món del disseny i la impressió 3D.

En el desenvolupament del projecte, l’alumnat va explorar les diverses fases que involucra aquesta tecnologia emergent. En primer lloc, van iniciar-se en el procés de disseny utilitzant l’eina Tinkercad, on van realitzar una sèrie d’activitats per conèixer el potencial d’aquest programari.

Posteriorment, de manera col·laborativa i per grups, van dissenyar el seu propi joc de taula, donant-li un toc personal i únic. A continuació, van procedir a laminar els seus dissenys, que és el procés de preparar-los mitjançant la conversió d’aquests en capes fines que la impressora pot fer servir per crear l’objecte desitjat.

A més dels aspectes pràctics, és rellevant subratllar que els alumnes també van ser introduïts sobre els amplis avantatges socials i mediambientals derivades de la impressió 3D. Van adquirir coneixements sobre com aquesta tecnologia pot ser implementada de manera responsable per a la reducció de residus, promovent pràctiques sostenibles que contribueixen a la preservació del medi ambient. La impressió 3D no només ofereix noves oportunitats en el camp de la fabricació, sinó que també s’alinea amb els valors de sostenibilitat i consciència ecològica.