Alumnes de 4t d’ESO B visiten la Zona Franca de Barcelona

L’alumnat de 4t d’ESO B ha tingut l’ocasió única de visitar el complex tecnològic de Sertram a la Zona Franca de Barcelona. Aquesta sortida ha proporcionat als estudiants una visió privilegiada de les operacions logístiques i tecnològiques d’aquesta important empresa.

Durant la seva visita, l’alumnat ha gaudit de l’oportunitat de conèixer de prop dues empreses destacades en el sector: Equinix Panoram4.

Equinix és una empresa líder en la indústria de centres de dades i interconnexió. Es dedica a proporcionar serveis de col·locació, interconnexió i infraestructura de TI a empreses de tot el món. Han après sobre la importància de la interconnexió en el món digital actual i com Equinix facilita la connexió entre empreses, proveïdors de serveis i usuaris finals.

D’altra banda, Panoram4 és una empresa especialitzada en solucions de visió artificial i anàlisi d’imatges. Els seus serveis són essencials en una àmplia gamma d’aplicacions, des de la vigilància i la seguretat fins a la indústria del màrqueting i la inspecció industrial.L’alumnat ha pogut veure de primera mà com la tecnologia de Panoram4 pot millorar processos i optimitzar tasques en diferents sectors.

Finalment, han visitat les instal·lacions de DFactory a la Zona Franca de Barcelona, on han pogut comprovar de primera mà l’activitat d’aquest centre d’innovació que aposta pel desenvolupament de la indústria 4.0, situant la Ciutat Comtal com un dels punts de referència de la indústria del segle XXI.

En aquest entorn, tecnologies com la impressió 3D, robòtica, ciberseguretat i blockchain, intel·ligència artificial o sensorística donen lloc a una nova manera de produir, molt més sostenible.

DFactory és una incubadora de projectes multidisciplinaris que té com a objectiu fomentar la col·laboració entre les empreses, la incorporació de talent especialitzat i la convergència de noves tecnologies que afavoreixin el desenvolupament tecnològic i econòmic de la societat.