L’alumnat de 2n de Batxillerat finalista al Premi Conviure 2023!

Divendres 20 d’octubre l’alumnat de 2n batxillerat va assistir al Parlament de Catalunya per defensar la seva participació en la discussió per a la millora de la llei d’igualtat de gènere.

Aquesta activitat té lloc en el marc del premi Conviure 2023 adreçada als estudiants de Catalunya en què aquests exerceixen de diputats i diputades tot aportant una pluralitat d’esmenes a la llei. Es tractava d’un exercici de democràcia, de discussió en l’àmbit parlamentari; calia posar-se d’acord en tot el que s’aportava.

Un cop redactada la llei, es va procedir a la seva aprovació per majoria absoluta.
L’acte va consistir en la benvinguda de la Molt Honorable senyora Anna Erra i Solà, presidenta del
Parlament i en la lectura per part dels diferents portaveus d’un discurs per posar sobre la taula l’aportació de cada grup en l’elaboració final de la llei discutida.

Per part nostra, va ser l’alumna Lola Valiente l’encarregada de llegir el text.
Només 5 instituts de tot Catalunya van quedar finalistes:
Institut Francesc Vidal i Barraquer (Tarragona)
Institució Igualada (Jorba)
Institut Ilerna (Lleida)
Institut Montsacopa (Olot)
Institut Verdaguer (Barcelona)

Un cop aprovada la llei, es va deixar temps als membres del jurat per tal que decidissin els premis a les
millors al·locucions. L’acte es va cloure amb el lliurament del premi a la millor intervenció, que va
recaure a l’Institut Montsacopa d’Olot, i dels diplomes acreditatius a la resta de finalistes.

Vídeo sessió plenària Parlament

Acte Lliurament Premi Conviure 2023