Els alumnes de 1r i 2n es traslladen a l’EDAT MITJANA!

Al llarg d’aquest segon trimestre, els alumnes de 2n d’ESO han treballat en un projecte sobre “Un dia a l’Alta Edat Mitjana”.

Han hagut d’informar-se sobre què era el feudalisme, com estava organitzada la societat, quins eren els principals estaments, què era la relació de vassallatge, què va suposar l’aparició de la burgesia i quins eren els diferents gremis, entre d’altres qüestions. Però el repte principal era organitzar una Fira Medieval.

Van pensar que seria bona idea fer-la coincidir amb el dia de Carnestoltes, és a dir, el divendres 1 de març. Així doncs, a les 11:30 el pati de l’institut s’havia convertit en una Fira que ens traslladava a l’Edat Mitjana.

El Rei tenia el seu tron situat a l’extrem superior del pati. Immediatament al seu costat els nobles havien organitzat un banquet amb un menú medieval a base d’una amanida de temporada, cabrit rostit i mel i mató. No hi podia faltar un photocall on els assistents a la fira podien fotografiar-se com a dama o cavaller medievals.

A continuació, el clergat mostrava a les seves dues parades com es treballava als scriptorium dels monestirs i permetia als participants a la fira que poguessin escriure el seu nom en lletra gòtica. Per altra banda, en una parada d’herbes remeieres els monjos mostraven al públic les excel·lències d’algunes plantes aromàtiques com ara el romaní, la farigola, l’espígol o la camamilla.

La següent parada era les dels joglars. A l’Edat Mitjana no hi podia faltar la diversió! Allí s’hi explicava quins eren els principals instruments musicals i el públic podia participar de la festa construint boles de malabars.

Els artistes que pintaven l’interior de les esglésies romàniques van dibuixar un Pantocràtor gegant i tothom qui volia s’hi podia acostar per ajudar a pintar-lo.

Els artesans havien construït jocs de taula medievals, com el marro de 9 i l’alquerc. El públic que volgués hi podia jugar. També els explicaven com es feien els vitralls de les finestres de les esglésies gòtiques i els assistents podien elaborar vitralls de cartolina i paper de celofà.

Per acabar, els camperols mostraven uns murals sobre els principals cutius i eines medievals i també convidaven al públic a jugar a les bitlles catalanes.

El pati es va omplir de color amb les disfresses dels diferents estaments i gremis i el públic de 1r d’ESO es va mostrar molt participatiu en les diverses activitats que els havien preparat.
Va ser una jornada entranyable. Per una estona ens vam convertir en protagonistes d’un dia a l’Alta Edat Mitjana!