Creadors en residència va presentar el seu projecte “Memòries d’allò extrany”

Sí!!!! A una hora extranya escollida pels alumnes, les 18,42, el 16 de Juny, vam poder presentar de manera també extranya, el projecte “MEMÒRIES D’ALLÒ EXTRANY” que durant tot el curs (inclòs el confinament!!!) ha estat fent el grup de la optativa d’Educació Visual i Plàstica de 4rt d’ESO dins del programa CREADORS EN RESIDÈNCIA amb la parella d’artistes LO RELACIONAL i la professora d’Educació Visual i Plàstica de l’Institut Verdaguer Míriam Lanzaco.

De les paraules que el primer dia del projecte van anar trobant els alumnes pel camí de l’Institut Verdaguer al BORN CC, LO RELACIONAL va anar estirant el fil per anar desenvolupant el projecte. Paraules que ens van portar a pensar des del barri fins a la globalització. Paraules com Patriarcat, Menas, Racisme, Canvi Climàtic, LGTBIQ-fòbia. Paraules que vam expressar amb el cos, per mig de l’expressió plàstica i per mig de l’expressió escrita.

Qui o què és normal? Qui o què és extrany? Qui diu el que és normal o no-normal? Ens parem a pensar en tot això? Explorem les paraules trobades i mirem com ens  fa mirar el sistema?

Dos trimestres molt físics, amb molts debats, sortides i xerrades entorn a les paraules trobades, escrits, reflexions, pintures, moviments corporals, música…..Ens vam quedar curts quan tot començava a tenir cara i ulls perquè  va venir el confinament. No vam poder fer les sortides programades pel tercer trimestre que formarien gran part dels ingredients per al final del projecte: la culminació al BORN CC en forma de festa-performance. Però des del confinament, TOTS I TOTES  les alumnes han anat treballant amb més o menys dificultats via watsaps i correus g-mail.

I per fi vam poder presentar-ho d’aquesta manera  tant poc física i extranya: en format de reunió virtual, cada participant i espectador des de casa seva. I què vam presentar? Les seves lletres musicades i els relats que ells mateixos anaven explicant després d’escoltar les peces sonores, il·lustracions i textos que trobareu en aquest enllaç:

Aquest projecte us ha fer créixer tant…..Sou molt grans Jasmine Larioza, Eli Sánchez, Ari Casanovas, Pol Cumplido, Ashley Sierra, Gerard Burrull, Ivo Romero, Marc Navarro, Jordi Nebot, Nino, Dikra i Chaimaa  El Akel, Salma Rouj!!!!!!!