Seguim treballant en el projecte de recerca: Els refugiats

L’alumnat de 4t d’ESO ha començat el seu projecte de recerca sobre Els refugiats aquest tercer trimestre.

Van encetar el projecte amb la visita de la Laia Gómez de Ruido Foto. Ella ens va apropar a través de la fotografia a la realitat de moltes persones que lluiten per canviar les seves vides arriscant-t’ho tot i posant en perill la seva integritat amb l’únic objectiu d’arribar a Europa, encara que sigui per la porta del darrera: “The Backway: d’Àfrica a Europa per la porta posterior”.

Les fotografies que ens va compartir no deixaven a ningú indiferent. Quina historia amagaven aquells cares de mirada profunda i aquelles imatges impactants? Tots volien saber-ne més i es preguntaven com s’havia arribat a aquella instantània.

La segona part de la feina  ha consistit en fer uns posts a Instagram, però no un posts digitals, sinó  manuals, de gran format i que hem penjat a diferents llocs de l’institut per tal que tothom els vegi.   L’objectiu final és que tot l’alumnat pengi el seu post al seu Instagram, de manera que el que expressen les fotografies tingui més repercussió i arribi a molta més gent.

Per completar aquesta feina també ens ha vingut a visitar l’Oriol de  la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat, el qual va fer una xerrada a tot l’alumnat i va portar el testimoni de l’Amira, una noia marroquina que ens va explicar en primera persona la seva duríssima experiència personal  fins aconseguir arribar al nostre país.

Ara només ens queda la darrera part del projecte: preparar la nostra exposició oral per tal d’explicar tot el que hem après fins ara.

Sara Gràcia