The Backway: d’Àfrica a Europa per la porta posterior

La Laia Gómez de l’organització RUIDO PHOTO ha visitat 4t d’ESO. L’alumnat, en una primera part, ha tingut l’experiència de viure a través d’imatges “The Backway: d’Àfrica a Europa per la porta posterior”. Un viatge que escoltem, veiem i llegim que ens provoca tristesa, impotència i desconsol.

En aquest tercer trimestre, en el treball de recerca sobre els refugiats, visualitzen les imatges i la problemàtica social actual de gent que arriba a les costes mediterrànies, per una ruta plena de perill i a la vegada d’esperança si aconsegueixen arribar amb tots els obstacles que es troben pel camí i així poder tenir una vida millor.

L’organització: RUIDO PHOTO

Porten més de 10 anys mostrant problemàtiques socials i denunciant violacions als drets humans usant totes les eines que tenen: fotos i vídeos, exposicions, llibres, fotografia participativa perquè a darrera de cada fotografia hi ha una història.

Dimensions com l’ emocional i reflexiva fa que l’alumnat al finalitzar el treball visualitzi la seva tasca a través de les xarxes socials, però aquesta serà una segona part.

Marcela Lamas