L’APS de 4t d’ESO ja ha acabat!

El passat divendres 1 d’abril, l’alumnat de 4t d’ESO va acabar el seu projecte d’APS (Aprenentatge i Servei) que va desenvolupar al llarg de tot el segon trimestre.

Un any més ens vam sumar al Programa Educatiu dels Mercats de Barcelona i el servei VINCLES de l’Ajuntament de Barcelona per contactar amb els nostres amics grans.

A mitjans de desembre ja vam fer la visita al Mercat de Santa Caterina, on ens van explicar la importància de consumir productes de proximitat o de kilòmetre 0. Quins productes podem adquirir al mercat en funció de la temporada i els avantatges que ens ofereix la compra al mercat respecte a d’altres espais comercials. També vam parlar de cuina d’aprofitament i de dieta saludable.

Després d’aquesta primera activitat i ja al mes de gener, vam conèixer el servei que VINCLES ofereix a la gent gran, fent-los cada dia més digitals. Gràcies a les seves habilitats digitals vam conèixer a la Maite, la Francisca, la Núria, el Ramón, la Dina i la Pilar en una videotrucada per Jitsi. En realitat ens vam connectar dues vegades al llarg del projecte. El primer cop va ser per posar-nos cara i conèixer-nos i la segona trobada va ser per informar-los dels avenços del projecte i del que els estàvem preparant.

Però el que ens tenia més inquiets era el dia de la trobada presencial. Finalment va tenir lloc el divendres 1 d’abril. Les nostres amigues grans van arribar puntualment a les 10:00 a l’institut. Venien carregades amb uns dolços suculents i irresistible que serien el nostre esmorzar. Nosaltres també vam preparar unes brotxetes de fruita, alguns pastissos, galetes i pa de pessic.

La Núria, la Dina, la Pilar i la Paqui, acompanyades de la Dàlia, van ser les que finalment van visitar-nos a l’institut. A les 10:00 vam pujar a la sala d’actes on tot l’alumnat de 4t les estava esperant. Els havien preparat un magazine informatiu que recollia temes ben diversos: un reportatge sobre un  moviment històric, el de les dones sufragistes de finals del segle XIX, una escena en primícia del musical Grease que sembla que s’havia d’estrenar a Barcelona, una taula rodona sobre els beneficis de la fruita i l’alimentació saludable i una recepta final molt dolça, el pastís de poma.

També vam llegir en veu alta els textos que els diferents grups havien redactat sobre cadascun dels seus amics grans, després de conèixer-los pel Jitsi.

Després d’aquest espectacle, vam baixar tots a l’aula polivalent a gaudir de l’esmorzar que havíem preparat, vam parlar i compartir converses i anècdotes i us podem ben assegurar que no vam deixar res al plat.

Com que les nostres amigues grans són molt bones cuineres, vam voler que s’emportessin un record del Verdaguer. Així que els vam regalar uns davantals personalitzats pels alumnes.

Va ser una estona molt agradable i entranyable. Estem desitjant que el curs vinent hi hagi molts més amics grans que es vulguin sumar a aquesta experiència. La Dina, la Núria, la Francisca, la Pilar, el Ramon i la Maite segur que ens faran una bona difusió del projecte. Tenen molta marxa i moltes ganes de tornar a repetir! Moltes gràcies i fins a la propera!

Sara Gràcia