Aprenem llengua de signes

Hem rebut la visita de la nostra exalumna Daysi Escobar, actualment mediadora de llengua de signes, per oferir un taller introductori a l’alumnat de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat que cursen l’optativa de CIATE (curs d’iniciació a tècnic d’esport). L’objectiu principal ha estat reflexionar sobre els mites davant la comunicació amb persones sordes i donar estratègies per facilitar la inclusió d’un nen/a sord dins d’una activitat esportiva extraescolar. L’alumnat ha pogut resoldre molts dubtes i conèixer nous recursos educatius digitals que poden ajudar a la seva comunicació davant aquest grup de població, com a futurs/es dinamitzadors/es esportius/ves. Hem finalitzat el taller amb una pràctica de l’alfabet dactilològic de la llengua de signes catalana, arribant fins i tot a realitzar construccions de petites frases amb preguntes i presentacions personals. El resultat ha estat molt satisfactori i l’alumnat ha estat molt interessat a conèixer centres de formació per poder aprendre la llengua.

Gràcies, Daysi per l’aportació personal i professional.

Continuem oferint formació per crear alumnat més conscienciat en ser part activa d’una societat més inclusiva.

Lourdes Centeno