Parlem dels trastorns de conducta alimentària (TCA)

Dins del projecte anual d’alimentació saludable “Cuides el millor instrument que tindràs mai?”, realitzat a 3r d’ESO, hem treballat al llarg de dues setmanes un dels continguts que actualment pot afectar més directament al nostre alumnat: Els Trastorns de conducta alimentària (TCA).

L’adolescència és l’etapa vital on hi ha més risc de presentar algun d’aquests trastorns, com anorèxia o bulímia.
Aquests trastorns psicològics greus comporten una forta preocupació en relació al pes i la imatge corporal i alteren greument els bons hàbits alimentaris. Hem reflexionat a l’aula sobre trets característics, simptomatologia i factors de risc dels TCA.

Amb l’objectiu principal que el nostre alumnat pugui entendre molt millor tota aquesta informació teòrica i tingui l’oportunitat de resoldre dubtes al respecte, hem tingut la sort de rebre la visita de la Berta, una noia que després d’haver patit i superat l’anorèxia ha compartit amb tots nosaltres la seva experiència i ens ha fet veure com el seu entorn va influir positivament en la seva recuperació. Hem reflexionat sobre la pressió social per aprimar-se, la influència de les xarxes socials, la necessitat de voler ser acceptat, la preocupació per un ideal estètic prim associat a l’èxit i, no per ser l’últim és menys important, com podem ajudar nosaltres a una persona davant un TCA.

Moltes gràcies Berta per la teva generositat en compartir la teva experiència amb tots nosaltres.

Lourdes Centeno