Projecte: Què tenen en comú les muntanyes russes i els castellers?

Els alumnes de segon d’ESO estan immersos en un emocionant projecte de física que connecta la diversió de les muntanyes russes amb la tradició cultural dels castells. Sota el títol “Què tenen en comú les muntanyes russes i els castellers?”, els estudiants tenen
l’oportunitat de posar en pràctica els seus coneixements de física de manera creativa i col·laborativa.

Amb un enfocament en l’experimentació i el pensament científic, els alumnes treballen en equips per resoldre reptes plantejats a l’aula. Un d’aquests reptes consisteix a dissenyar una atracció en la qual un “vagó” haurà d’arribar al final del trajecte amb l’energia cinètica suficient. Mitjançant l’aplicació de les fórmules de l’energia mecànica, potencial i cinètica en sis trams del recorregut, els alumnes han d’analitzar si l’energia es conserva al llarg del trajecte.

A més, els estudiants han explorat les forces mitjançant l’experimentació amb la llei de Hooke, determinant la constant d’elasticitat d’una molla. Aquesta investigació no només els permet comprendre millor les forces en joc, sinó que també els ajuda a aplicar els principis teòrics a situacions pràctiques.

A mesura que avancen en el projecte, els alumnes no només adquireixen coneixements de física, sinó que també desenvolupen habilitats essencials com el treball en equip, la resolució de problemes i la comunicació científica a través de la preparació d’informes.

El nostre centre valora la importància de l’aprenentatge experiencial en l’àmbit científic-tecnològic i aplaudeix l’enginy i el compromís dels nostres estudiants en aquest apassionant projecte de física. Seguirem compartint els seus èxits i descobriments a mesura que avancen en aquest emocionant viatge d’aprenentatge.