Hello, Poland! Hola, Polònia!

Hi ha viatges que no s’obliden, somriures que els recordarem durant molts anys, un aire diferent, un atmosfera de l’est, la plaça de Ryniek de Cracòvia, on no et faltaria res més per ser feliç, abraçades, tes calents, un tramvia de desig, el fred intens i un paradís de neu als nostres peus.

Els nostres alumnes de 2n i 3r d’ESO han viscut una experiència colpidora, una mena de somni on han quedat atrapats i d’on no voldrien sortir mai més.Així ha estat el viatge d’intercanvi d’anglès amb altres estudiants de la ciutat de Katowice, a Polònia.L’arribada a Katowice, negra nit, enmig de la foscor i la neu poc deixava veure que seria una setmana meravellosa. L’endemà, una visita obligada a l’escola dels nostres estudiants a Polònia, l’edifici funcional amagava una festa de benvinguda, entranyable, alegre. A fora lluïa un sol amable, que fonia la neu i es besllumava pels finestrals de l’edifici. Com diu la tradició polonesa, els forasters són rebuts amb pa i sal, els parlaments de la direcció, les paraules dels alumnes van estar acompanyades d’aquest humil tastet. I mentrestant, continuava la festa.Després de dinar a l’escola,vam a anar a fer una visita cultural amb un guia anglès per la ciutat de Katowice. Les decoracions de Nadal encara presents, els tramvies vermells, el sol tímid de tarda, ens descobrien una ciutat atrafegada i activa. La capital de la baixa Silèsia, una ciutat que si fa ben poc ha viscut de l’explotació de les mines de carbó, mira ara cap a l’Europa de consciència ecològica i moderna.

Després de la visita vam deixar els nens amb les seus partners polonesos, aquelles cares desvetllaven quelcom de sorprenent, d’inèdit davant l’aventura del viatge que se’ls presentava. L’endemà una visita a la ciutat museu de Prsicina i el seu castell. Va anar molt bé per començar a parlar, fer grup, cohesió.Ens coneixem i ens agradem tot parlant anglès.

La bella Cracòvia,la nineta dels ulls de Polònia, Krakóv en polonès, allà vam passar un dia sencer amb un guia polonès de parla anglesa, passejant per les places, visitant l’església de Santa Maria, el barri jueu, la plaça Ryniek, els seus mercats sota les porxades i la xocolateria Wawel, en aquesta plaça es troba una de les llibreries més antigues d’Europa. Es respirava un dia molt fred, enterbolit per la boira, i una neu molt fina, imperceptible,ens espurnejava a voltes.
I l’endemà de nou a l’escola i una visita al museu d’història de Silèsia, primer tocava classes d’anglès i de nou una altra festa de comiat amb balls i danses tradicionals i pastissos d’arreu del món. Els polonesos ens van obrir el seu cor, ens van transmetre la seva alegria, molt contagiosa. Són una població molt acollidora, amable i molt generosos.

Els nostres alumnes estaven emocionats per la simpatia d’aquesta població que guanya el llarg hivern polonès amb dosis de bon humor. Dins de quatre mesos els estudiants polonesos ens vindran a visitar i es quedaran uns dies amb nosaltres. Esperem que també s’enduguin un trosset del nostre cor mediterrani.

Fins aviat!!!!