Ens convertim en creadors digitals 😊

L’alumnat de 4t d’ESO ha presentat els projectes que ha creat dins de l’assignatura optativa acTIC.

L’acreditació acTIC està basada en competències bàsiques digitals que es fonamenten en el domini de les habilitats i els recursos tecnològics així com les estratègies i procediments vinculats a les tecnologies de la societat de la informació i comunicació, i que han de permetre a la ciutadania aplicar-les de forma selectiva en els diferents àmbits de la seva vida (personal, laboral, social, acadèmic).

El projecte consistia en crear i publicar una pàgina web i/o una aplicació mòbil. D’aquesta manera, els estudiants han desenvolupat les competències digitals en una situació real.

Durant aquest procés s’han treballat principalment les següents competències:

C2. Tecnologia digital i ús de l’ordinador i del sistema operatiuUtilitzar les funcions bàsiques d’un equip informàtic (chromebooks).

C3. Navegació i comunicació en el món digitalUtilitzar els serveis disponibles a la xarxa per a la recerca d’informació, aplicant criteris de restricció adequats i registrant i emmagatzemant la informació si s’escau.

C4. Tractament de la informació escritaEmprar un processador de textos per crear, tractar, elaborar i presentar informació i textos, destinats a ser impresos o publicats a Internet.

C8. Presentació de contingutsDissenyar presentacions gràfiques, integrant objectes de diferent naturalesa, per
presentar documentació i informació en diferents suports, destinada a ser projectada, impresa i/o publicada per Internet.

A continuació us deixem una petita explicació dels 6 projectes, fotos del dia de la presentació i els links perquè els podeu visitar. Ha estat una experiència d’aprenentatge molt enriquidora. Esperem que us agradi!

Eva Écija

GRUP 1

Emocionari Verdaguer (web i aplicació mòbil) – creat pel Soufian, elShabaz, l’Angel D i l’Angel H.

L’Emocionari Verdaguer és una aplicació mòbil senzilla per conèixer 12 emocions i aprendre a gestionar-les.

Eines: MIT App Inventor i Google Sites.

GRUP 2

Els barris – creat pel Manuel i el Manel.

Una pàgina web sobre els barris més conflictius d’Espanya.

Eina: Google Sites.

GRUP 3

Un quiz sobre video jocs (web + aplicació mòbil) – creat per el Santiago, l’Izan i el Marcos (SIM)

Una aplicació mòbil amb preguntes sobre videojocs.

Eines: MIT App Inventor i Google Sites.

GRUP 4

Millora el web de la teva escola – la Desi i l’Erika

El projecte consistia en millorar el web de l’institut. Han publicat notícies, creat nous blogs, editat fotos, fet entrevistes, etc.

Eines: WordPress i Gimp.

GRUP 5

Infobullying.cat – creat per la Litzy i la Judit.

Un lloc web informatiu sobre el bullying. Il·lustracions fetes per la mateixa Litzy.

Eines: Web constructor (Don Dominio).

GRUP 6

Jocs ACTIC – creat per l’Omar, l’Ismael i l’Aldo.

Un lloc web amb 6 jocs per practicar alguns conceptes d’acTIC.

Eina: Google Sites i WordWall.