Ens apropem a la cultura francesa

Amb els alumnes de Francès de 2n, 3r i 4t d’ESO estem treballant un projecte per apropar-nos a la cultura francesa i a tots els països francòfons (inclosos el Quebec, Suïssa, Bèlgica, etc.).

Treballant amb grups d’experts, hem fet unes twisted-classes on els alumnes han fet de professors i han profunditzat en temes com l’art, la gastronomia, la història, l’esport, els còmics, la música o la literatura, amb exposicions orals i presentacions Powerpoint com ara: Les crêppes, la baguette, el Tour de France, la Tour Eiffel, Paris, Versailles, el Louvre, els còmics del Tintin i d’Astèrix i Obèlix, la xocolata belga, la selecció francesa de futbol, Zidane, la Revolució Francesa, la música francesa, Simon de Bouvuoir, Coco Chanel, Cristian Dior, el metro de París, el parcour, etc.

Cadascú s’ha fet expert en un tema i s’ha sentit lliure per aprofundir-hi tant com ha volgut. El resultat de les seves recerques ha estat molt atractiu i interessant per a tots, i cada classe ha fet el seu background de cultura colectiva, treballant diverses competències i habilitats a la vegada!

I ara els alumnes tenen una visió més àmplia de fins on els pot acostar la cultura francesa i la importància de poder parlar aquesta llengua tan bonica: La llengua dels negocis, de la ciència, de la moda i, sens dubte, la llengua de l’amor.

Aina Segura