Camp d’aprenentatge de la Vall de Boí

Com els darrers anys, el nostre alumnat de 4t d’ESO, 1r i 2n de batxillerat ha pogut realitzar dues estades a la Vall de Boí els mesos de març i de novembre de 2022 per tal de conèixer la naturalesa i l’art d’aquella zona privilegiada dels Pirineus, alhora d’enriquir-se en l’ús de les llengües i en la pràctica dels valors convivencials. El centre ha posat a la seva disposició la direcció i la tutorització de professorat especialitzat de ciències i de llengües estrangeres.

El Camp d’Aprenentatge de la Vall de Boí és un servei educatiu del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya que ofereix als nois i noies de tots els centres educatius la possibilitat de realitzar una estada pedagògica en un indret de característiques singulars com és la Vall de Boí.
Ha dut a terme tallers de Flora, Fauna, Ecologia, Geologia, Física, Química i Art Romànic in situ, visitant el parc nacional d’Aigües Tortes i Sant Maurici i les esglésies romàniques de Boí-Taüll.

L’alumnat de 4t d’ESO ha pogut comprovar l’estat de salut del riu Noguera de Tor fent les proves fisicoquímiques i biològiques corresponents. I també han gaudit de l’Art Romànic de la Vall de Boí, visitant les esglésies de Sant Climent de Taüll i Sant Joan de Boí.

L’alumnat de 1r de batxillerat han arribat fins a la Presa de Cavallers i han visitat el Balneari de Caldes de Boí analitzant la qualitat de l’aigua de les seves fonts. També han fet dues activitats pràctiques més, l’una sobre biomassa i producció, a partir d’un inventari forestal, i l’altra, un exhaustiu estudi sobre la fotosíntesi a partir de l’anàlisi dels diferents pigments fotosintètics.