Aprenem a interpretar les etiquetes alimentàries

Dins del projecte de centre “Cuides el millor que instrument que tindràs mai?”, realitzat a 3r d’ESO, hem facilitat eines per aprendre a interpretar les etiquetes alimentàries. Moltes vegades el missatge que rebem de l’envoltori, envàs o publicitat sobre el producte a consumir no té res a veure amb la realitat que informa l’etiqueta nutricional. La majoria d’aliments que ingerim diàriament contenen substàncies amb propietats que ignorem. Són els anomenats “additius” que podem trobar com a colorants artificials, edulcorants, conservants, antioxidants. D’aquests additius hem reflexionat sobre les possibles reaccions nocives per al nostre organisme, així com els aliments on estan inclosos,consumits massa sovint pel nostre alumnat.

Dins d’aquest bloc de contingut hem aprofitat per conèixer dos aplicacions mòbils (Yuka i My real food), que faciliten obtenir informació mitjançant l’escaneig del codi de barres del producte i donen informació sobre la qualitat dels ingredients. Ens fan una classificació dels aliments segons el seu efecte sobre la salut.

Aquestes aplicacions són una eina més a tenir en compte per seleccionar els productes més saludables abans de comprar-los.

Volem potenciar l’adquisició d’hàbits saludables i sostenibles.

Lourdes Centeno


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>