Ens plantegen investigacions per fer el Treball de Recerca

Aquest mes l’alumnat de 1r de batxillerat ha fet una sortida per visitar iniciatives que treballen per la justícia global i els drets humans al barri.

L’activitat busca observar l’entorn de l’alumnat en termes de recerca: Sobre quines qüestions podem fer el Treball de recerca en clau de justícia global? També busca que l’alumnat conegui el teixit associatiu i que el treball es vinculi amb l’entorn a partir de qüestions que passen a la ciutat.

Durant un matí, entitats i institucions han fet una presentació al grup en diversos punts del barri. En cada visita l’alumnat ha pogut fer preguntes i s’han plantejat diverses possibles investigacions per fer el Treball de recerca.

Les iniciatives visitades tracten diversos temes relacionats amb la justícia global i els drets humans: Eixample Respira, Dar Chabab-La Casa dels Joves, RAI-Recursos d’Animació Intercultural, el Centre de Recursos en Drets Humans i l’Open Cultural Center.

L’institut ha organitzat l’activitat conjuntament amb el programa “Recerca per a la Ciutadania Global” de la Fundació Solidaritat UB i en col·laboració amb les entitats.

Marc Díaz (Fundació Solidaritat de la UB)