Aprenem la tècnica del banc de boira

A l’assignatura optativa FOPP (Formació i Orientació Personal i Professional) de 1r de batxillerat per assolir la competència 1 hem treballat els cinc components de la intel·ligència emocional (autoconsciència, gestió emocional, automotivació, empatia i habilitats socials).

Competència 1

Identificar les principals característiques del desenvolupament evolutiu de la persona, així com els processos físics i psicològics implicats en la cognició, la motivació i l’aprenentatge, analitzant les seves implicacions en la conducta i potenciant les qualitats personals i de relació social pròpies i dels altres, per afrontar de forma autònoma i eficaç els reptes de l’itinerari vital i desenvolupar estratègies de gestió emocional i d’autoaprenentatge en els àmbits personal, social i acadèmic.

Dins de les habilitats socials, hem desenvolupat activitats per aprendre la comunicació assertiva i dins d’aquesta, hem practicat la tècnica del banc de boira. Per demostrar el seu aprenentatge, l’alumnat ha realitzat un vídeo on es presenta la mateixa situació amb dues respostes comunicatives diferents: una no assertiva i l’altra, assertiva o aplicant la tècnica del banc de boira.

Per a què utilitzar el banc de boira?

Aquesta tècnica serveix per construir una barrera eficaç quan algú ens insulta o critica, fent que les paraules no es quedin a l’interior i ens sentim culpables o tristes.

Desenvolupament de la tècnica:
  • Partim del reconeixement que el que ens estan dient pot ser veritat o probable.
  • La tècnica consisteix a respondre sense negar la crítica i sense contraatacar, però sense cedir a les pressions.
  • Amb aquesta tècnica li dones d’una certa forma la raó a l’altra persona i sembla que aparentment estàs cedint.
Podem utilitzar aquesta tècnica per:
  • Dir no de manera assertiva, de tal forma que l’altra persona no ho senti com un atac personal.
  • Evitar situacions en les quals ens fan crítiques reiterades amb l’objectiu de manipular-nos.
  • Mantenir-nos ferms en la nostra postura quan interactuem amb persones hostils.
  • Reduir les probabilitats de respondre de manera incorrecta.
  • Acceptar critiques sense que aquestes afectin la nostra ment.

Aquí podeu veure els vídeos. Espero que us agradin!

Eva Écija




Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>