Per què (no) faig vaga el 8 de març?

Avui se celebra el Dia Internacional de les Dones. L’alumna de l’optativa de Periodisme, de primer de batxillerat, majoritàriament ha manifestat que se sumarà a la vaga que han convocat els principals sindicats d’estudiants dels Països catalans. Qui ja ha mogut peça fa alguns dies ha estat la classe de Projectes d’art i disseny (optativa de segon de batxillerat), que ha plantat diversos murals feministes al vestíbul del centre. A l’optativa de Periodisme (primer de batxillerat), la tasca d’aquest dijous ha estat redactar un article d’opinió en què argumentessin els motius que els havien dut a sumar-se (o no) a la vaga. Des de La Benvista us presentem una selecció dels arguments més significatius:

Faré vaga perquè estic d’acord amb la celebració d’aquest dia, ja que ens ajuda a recordar que la igualtat entre homes i dones és una consecució que és relativament recent, a més que al món encara hi ha força desigualtats“.

No podem no agrair a les 129 dones que el 1908 van perdre la seva vida per als nostres drets i les possibilitats que en un passat no teníem. A part, tampoc no ens podem oblidar dels milers de dones que han sortit als carrers per reivindicar la igualtat entre l’home i la dona“.

“Encara avui hi ha una sèrie de treballs en què el sou dels homes i les dones no és el mateix”.

No queden gaire lluny els temps en què les dones necessitaven l’autorització del seu marit per fer qualsevol cosa bàsica. Si això avui no és així, és perquè hi ha hagut molta gent que ha lluitat“.

El Dia Internacional de la Dona és una data important per a reflexionar sobre la igualtat de gènere i promoure canvis en la societat, que s’estan aconseguint. És fonamental reconèixer i valorar el paper de les dones en tots els àmbits de la vida.”

Hauríem de canviar la forma de protestar, i això hauria de començar per nosaltres, els alumnes, i l’institut. Fer vaga no hauria de ser quedar-se a casa; podríem fer moltes activitats, eslògans i sortides tots junts que ajudarien molt més i tots seríem molt més presents en aquest moviment tan important“.

Si et poses en la pell de dones que desgraciadament han sofert violència masclista (sigui fora o dins d’alguna relació), a les quals no se’ls ha acceptat un NO com a resposta… Si penses que tot això hauria de canviar (malgrat no haver participat en cap manifestació), t’animo a participar o donar aquest petit gra de sorra per a intentar per fi aquesta igualtat que tant de temps portem buscant les dones“.

Crec que si fas vaga has de saber informar-te bé sobre el perquè d’aquesta vaga. I si estàs d’acord amb el motiu de la vaga, cal assistir en alguna manifestació, alguna protesta per reivindicar aquests fets“.

Faig vaga perquè vull descansar, un dia que puc fer-ho sense que em posin cap mena de falta“.

La vaga del 8M és una gran oportunitat per a fer visibles els problemes de les dones, que a pesar dels anys continuen vigents. Puc compartir experiències pròpies i simpatitzo amb la dona perquè des de petit m’he criat en un entorn ple de dones, a les quals estimo molt“.

Faig la vaga perquè ja tinc les vacances pagades i vaig a esquiar. No perquè defensi la vaga“.

Faré la vaga, ja que estic d’acord amb la defensa de la igualtat entre gèneres i penso que és un senyal de protesta perquè tothom se sensibilitzi amb la causa“.

Text: Redacció de La Benvista
Foto: Mur Tarragona