Entrevista de Ràdio Maricel als guanyadors del Premi Josep-Lluís Palacios

El passat 1 de febrer, l’entitat Òmnium Cultural Garraf va lliurar els premis Josep-Lluís Palacios, en reconeixement al docent i els projectes de recerca a l’Educació Secundària vinculats al territori, pel qual s’atorguen premis a les categories de 1r i 2n d’ESO i de 3r i 4t d’ESO amb un xec regal de material educatiu per a cada integrant del projecte.

El projecte guardonat en categoria 1r i 2n d’ESO titulat «El trànsit a Sitges» va ser realitzat per quatre alumnes del centre:  Martí Fabregat Guerra, Manel Cazorla Torres, Dario Torres Pedraza i Adrià Bages Piñol. Consisteix en un estudi de la circulació de vehicles en un dels punts més concorreguts de la població, la rotonda de Can Perico.

Per aquest motiu, l’alumnat ha estat convidat per la Ràdio Maricel on els han fet una entrevista sobre el seu projecte tan engrescador. Han pogut explicar quin va ser l’enfocament del projecte, com van fer la cerca i recull de les dades, ja que es van passar hores comptant diferents tipologies de vehicles que hi circulaven en totes direccions a diferents hores del dia i de la setmana. Durant tres mesos van estar utilitzant les dades obtingudes, creant gràfics i taules de la circulació d’aquesta rotonda tan transitada al centre de Sitges, que havia estat un punt neuràlgic de connexió amb diferents punts de la localitat fins pràcticament dues dècades enrere.

Podeu escoltar-los en aquest enllaç.