Família-Institut (recursos per a les famílies)

Aquest és l’espai on anirem recollint orientacions i recursos per promoure la implicació de les famílies en el procés escolar i educatiu dels seus fills i de les seves filles i la seva participació en el funcionament del centre.

• Consells per a pares i mares control parental i jocs en linia. Document d’orientació per a famílies, elaborat per Mossos d’Esquadra-Garraf.
  • NOU Espai FAMÍLIES, dins la web del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
  • ELNA Associació. Des del curs 2019-2020, treballem amb l’Associació ELNA-Eduquem amb l’Autoestima, una associació sense ànim de lucre, afincada en el Garraf, que té per objectiu l’acompanyament en l’educació socioemocional tant en l’àmbit escolar, com familiar, com social. Hem iniciat un programa de sessions a les tutories de 1r d’ESO centrades en la cohesió de grup, sobretot, tot i que les sessions s’adapten a les necessitats que presenta cada grup. En el seu canal de youtube, han creat una sèrie de vídeos que us poden servir d’ajuda per acompanyar els vostres fills i filles en situacions de crisi com la que estem vivint actualment. Us en deixem un, a tall d’exemple.
  • #aquiproubullying. El centre participa d’aquest programa d’innovació pedagògica des del curs 2017-2018. A les tutories de 1r i 2n d’ESO s’han treballat els materials que facilita, centrant-nos, sobretot en aspectes com l’assertivitat, l’empatia, i la introducció als conceptes d’assetjament i de ciberassetjament. Aquí disposeu del material que el projecte ofereix de cara a les famílies que volen tenir més informació sobre aquest tema i, així, poder acompanyar els seus fills i les seves filles en el seu creixement personal i en la gestió positiva dels conflictes. Els mòduls que es treballen a 1r i 2n d’ESO són els mòduls 1 i 2. Per a més informació sobre el que programa i el que es desenvolupa al nostre centre, visiteu aquest espai.
  • Programa “Controles?” de la Diputació de Barcelona, sobre prevenció de drogues i conductes de risc. Si no podeu visitar la seva exposició itinerant, en aquest enllaç trobareu informació interessant enfocada a les famílies amb fills i filles adolescents. Ofereix un servei de consultes i un recull de preguntes freqüents.
  • Servei d’Intervenció Socioeducativa (SIS) de Sitges. Des de l’octubre de 2018 Sitges disposa del SIS, un espai pensat per atendre les necessitats d’infants i joves de 0 a 18 anys. Paral·lelament, ofereixen xerrades enfocades a les famílies, de les quals us anirem informant en la nostra pàgina web.

• Criatures. Secció del diari Ara digital, dedicada a l’educació dels fills i de les filles, amb articles, recursos, enllaços d’interès, etc. Teniu l’enllaç aquí.