Orientació. I després de l’ESO, què?

Són molts els moments a la vida de qualsevol persona en què ha de prendre una decisió que definirà el seu camí. L’alumnat de 4t d’ESO, que normalment té entre 15 i 16 anys, segurament es troba davant del primer d’aquests moments i, en la majoria de casos, fa basarda.

En aquesta pàgina us enllacem algun dels recursos que fem servir a les tutories de 4t per acompanyar-los en aquest procés tan important per a ells i elles, perquè, des de casa, també en sigueu partíceps.

1. Qüestionari d’autoconeixement. Aplicació de la Generalitat. Aquí es treballa amb: aptituds, interessos, personalitat i valors ocupacionals. Genera un informe amb els entorns professionals més adequats.
  2. Activitats de debat i reflexió a partir de seqüències breus contextualitzades al voltant de:
    • Intel·ligències múltiples
    • Les meves competències intel·lectuals
    • Les meves característiques personals
  3. Qüestionari d’autoconeixement. Aplicació Educaweb. Aquí es treballa amb: interessos professionals i valors ocupacionals. Genera un document amb el grup ocupacional més adequat i el presenta amb les opcions de formació relacionades.

Aquest itinerari culmina amb la visita al Saló de l’Ensenyament (entre març i abril), que es programa com a sortida de tutoria, en la qual l’alumnat pot aconseguir informació directa de les opcions de formació relacionades amb el seu grup ocupacional més adequat o descobrir-ne d’altres que ni tan sols havia imaginat.

Arribats a aquest moment del curs, és el moment de presentar-los de manera més detallada les opcions formatives després de l’ESO:

I per a aquell alumnat que no obté el Graduat en ESO:

En general, aconsellem consultar el web del Departament d’Educació: Què estudiar, perquè recull tota aquesta informació i molta altra d’especial interès (calendaris de preinscripció, matrícula, sortides professionals, vies d’accés, requisits, etc.) per a aquest moment tan important.