L’institut

L’Institut és un centre d’educació secundària certificat segons la norma UNE-EN ISO 9001:2015, que participa des de fa més de deu cursos escolars en la xarxa de qualitat i millora contínua.

L’Institut  és un centre educatiu públic, la titularitat del qual correspon al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Està ubicat al barri del Poble Sec, de Sitges, al Camí de la Fita s/n, i s’hi imparteixen els següents estudis: educació secundària obligatòria, cicles formatius de les famílies d’hoteleria i turisme i d’indústries alimentàries com cuina i gatronomia, pastisseria i rebosteria, Serveis en retauració i cicles formatius de grau superior de cuina i serveis i gestió d’allotjaments turístics, Batxillerat de totes modalitats: ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials i Artístic,  i PFI de cuina i serveis.

Els seus orígens es remunten al curs 1978/1979, quan neix l’Institut de Sitges, sense edifici propi però amb molta il·lusió. La primera ubicació fou l’Hotel Miramar de Sitges i allí es van impartir les primeres classes de BUP fins al curs 1984/85, en què ja es va estrenar l’edifici actual. El curs 1987/88 el centre passà d’Institut de Batxillerat a Institut d’Ensenyament Secundari, i amb la construcció d’una nova edificació (anomenada el “xalet”) s’incorpora la formació professional a les activitats educatives del centre. Amb un seguit de canvis en la formació professional, el curs 1992/93 comença un curs pilot d’hoteleria. El curs 1995/96 es matriculen els primers alumnes de 3r d’ESO i a partir d’aquest curs comença la implantació de la Reforma al Benaprès. Aquell mateix any el Departament acorda la construcció d’un nou edifici on s’ubicarà la formació professional d’hoteleria fins al dia d’avui.

A partir del curs 1997/98 el centre ja comença a estar definit com el coneixem actualment, i amb el pas d’uns pocs anys queden els estudis actuals i desapareixen la formació professional de metall, administratiu i el BUP i COU.

Ara fa dotze cursos el centre va ser reformat estructuralment, amb un canvi molt significatiu de la seva imatge. Els darrers anys el centre ha experimentat una evolució molt positiva pel que fa a la demanda, arribant

als nivells actuals on gairebé no hi ha vacants en cap dels ensenyaments que imparteix, amb un claustre amb molta estabilitat i experiència, i entre tots hem pogut consolidar-nos com un referent a la vila. Cal tenir en compte que hi ha un altre centre a la vila que ha suposat una desmassificació del nostre i, a la vegada, una sana competència, molt profitosa per la comunitat educativa, ja que aquests dos aspectes fan que millori el servei.