Libèl·lula a la bassa d’aigua

Un dels projectes realitzats des d’inici de curs pels alumnes d’Escola Verda ha sigut arreglar la bassa d’aigua que tenim a l’institut. I hem obtingut bones notícies: (sembla que) ha nascut la primera libèl·lula!

No obstant això, per raons desconegudes, la libèl·lula ha mort als pocs dies.

Si el naixement de la libèl·lula va ser com creiem, és un incidi que la qualitat de l’aigua de la bassa és força bona, ja que les libèl·lules són bioindicadors de la bona qualitat de l’aigua. Cal destacar que aquesta aigua neta ha estat afavorida per la presència de petits crustacis com la Daphnia i l’alga Chara. I també va ajudar la desaparició de les carpes de la bassa, fet que promou l’aparició d’organismes filtradors de brutícia.

I  també, tal com veieu a la foto, les plantes de la bassa estan plenes de flors.

Fotos aportades per Pau Morgades.

Moltes gràcies a totes les persones que estan activament millorant la bassa!