Netejant el nostre pati

L’altre dia amb el grup d’Escola Verda vam fer un estudi de quins residus podien ser més abundants al nostre pati. Durant 15 minuts vam recollir un total de 3,75 kg de brossa I els vam classificar en envasos, paper/cartró, vidre i altres. Ens vam adonar que la majoria d’aquests residus pertanyien a la categoria d’envasos i que entre el 60% i el 80% dels que acaben al mar provenen de productes i envasos plàstics. Aquests es creen a partir de combustibles fòssils i tarden molts anys a degradar-se, ocasionant així un gran impacte en els organismes i ecosistemes.

És per això que el nostre grup d’Escola Verda ha proposat un seguit de mesures per intentar reduir aquests residus al nostre institut:

• 5 minuts abans d’acabar el pati revisar la zona perquè no quedi cap residu a terra.
  • Substituir el paper de plata per algun altre material que puguem reutilitzar.
  • Fer un bon ús de les brosses de reciclatge que tenim al pati.
  • Ser més conscients i sensibilitzar al nostre entorn dels efectes nocius que produeixen els plàstics globalment.

Amb aquestes petites accions comunes podem millorar la situació i disminuir tots aquests residus que acaben als nostres mars i oceans! 🌍🌊🗑