Com comencem els projectes del 2nQ a l’ESO?

Aquest mes de febrer passat l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO ha participat en un seguit de sortides i activitats emmarcades en els projectes multidisciplinaris per tal d’encetar els projectes del 2nQ. Hem comptat amb la col·laboració d’actors externs que ens han acompanyat amb la seva expertesa i han compartit els seus sabers amb l’alumnat per així ajudar-los a avançar, tant a l’institut com en altres espais del poble.

1r ESO ha participat a la visita a la biblioteca Santiago Rusiñol, on les bibliotecàries van mostrar un seguit de contes tradicionals i d’altres desexplicats, així com àlbums il·lustrats. Van aprofitar l’avinentesa per a explicar l’origen d’alguns contes tradicionals. Projecte: Que no t’expliquin contes!

2n ESO ha assistit a la xerrada de l’expert Sr. Pere Izquierdo (arqueòleg, museòleg i anterior director dels Museus de Sitges) sobre com es munta una exposició. També van realitzar  una visita guiada a la Fundació Stämpfli, a l’exposició Mon exposition, per tal de donar resposta a algunes preguntes: com és una exposició? Quins elements la componen? Quins textos l’acompanyen? Projecte: Cossos geomètrics everywhere.

3r ESO Participació al debat inicial: poden els robots substituir les persones? a classe. S’ha comprovat el coneixement previ a través del primer debat i les reflexions posteriors, com per exemple: sabem debatre? Respectem tant el torn de paraula com les idees de l’altre? Utilitzem arguments o bé opinions? Com ens sentim quan hem d’exposar un argument que no compartim? I si algú ens contra argumenta? Projecte: Pueden los robots sustituir a las personas?

A partir d’aquestes activitats i sortides d’introducció als nous projectes multidisciplinaris, comencem la fase de desenvolupament i estructuració que esperem ens ajudi a assolir els objectius marcats. Tenim ganes d’ensenyar els productes finals!