Corpus 2019: 2n ESO elabora aquest curs el monogràfic de la festa i la catifa del Benaprès

Des de l’any 2002, l’institut Joan Ramon Benaprès elabora una catifa floral pel Corpus. Aquesta activitat, des del seu inici, s’ha nodrit del treball voluntari de la comunitat educativa. El curs 2018-19, però, aquesta feina es converteix en activitat reglada: el reportatge monogràfic del treball de síntesi de 2n ESO l’hem dedicat a la documentació de la festa del Corpus arreu del món i a Sitges; cada equip de treball ha hagut també d’incloure al seu reportatge una proposta de catifa basada en la comanda de flors del nostre institut a la comissió del Corpus de Sitges.

D’activitat voluntària, el disseny de la catifa del Benaprès ha esdevingut una tasca avaluable basada en la metodologia globalitzada pròpia del treball per projectes. L’equip docent del nivell ha prioritzat l’àmbit digital orientant els equips de treball a la publicació dels seus reportatges en plataforma Google SITE i la dimensió comunicativa de l’àmbit lingüístic (amb la redacció de continguts i les exposicions orals). Amb la tasca del disseny de la catifa, les competències que han desplegat els alumnes són les pròpies de l’àmbit matemàtic (pel càlcul floral) i l’àmbit artístic (per l’elaboració del disseny de la catifa).

El treball participatiu de la catifa de Corpus de l’institut Joan Ramon Benaprès, d’aquesta forma, ha assolit una nova dimensió en ser part fonamental per la valoració final del curs acadèmic de l’alumnat de 2n ESO. Enhorabona a tot l’alumnat per l’excel·lent feina feta!!!