Benestar digital: normes de cente i restriccions de mòbils a l’ESO

La direcció del centre, amb el vistiplau del Consell Escolar, va acordar dur a terme una prova pilot al curs de 1r ESO a partir del 8 de gener. Aquesta prova ha sigut positiva, i a partir de dijous 15 de la setmana vinent, aplicarem el mateix procediment a 2n ESO.

Es recomana que l’alumnat de 1r ESO i 2n d’ESO no porti el mòbil al centre.

En cas que el porti, se seguirà la següent norma:

• A 1a hora tot l’alumnat dipositarà el mòbil en una caixa específica per a cada grup. La caixa, l’anirà a buscar el delegat o la delegada al despatx de Cap d’Estudis.
  • A darrera hora l’alumnat recollirà el mòbil. Una vegada tot l’alumnat tingui el seu mòbil, l’alumnat podrà sortir de l’aula.

Aquest procediment ja s’ha explicat a l’alumnat durant la classe de projectes d’ahir.

Benestar digital

També volem fer públic les normes de Benestar Digital que es van aprovar per Consell Escolar i que afecten a tota la comunitat educativa:

• Els enviaments de correus electrònics han de ser de les 8h a les 21h en dies laborables. Els missatges que es vulguin enviar fora d’aquest horari caldrà que es programin (COM?). Excepcions: qualsevol notificació d’urgència a l’equip directiu.
  • Sempre s’utilitzaran els mitjans de comunicació que marca la política de comunicació de centre: correu corporatiu de centre.
  • Si vol, l’alumnat pot configurar-se les notificacions del Classroom. COM?
  • Els missatges són atemporals, el que vol dir que no tenen per què ser llegits immediatament. Sempre s’ha de tenir en compte que hem de donar un espai de temps per ser llegit i fer les gestions que calguin.
  • Es regularà l’ús del mòbil d’acord amb les activitats de centre; per exemple, les colònies d’ESO seran un espai sense el mòbil.
  • El centre serà un espai on l’ús del mòbil serà regulat.

Gràcies