Salut i escola a l’ISQV

El passat 1 de febrer s’ha posat en marxa al nostre institut del programa Salut i Escola. És un programa impulsat pel Departament de Salut i el Departament d’Educació que es porta a terme en els centres educatius. El seu objectiu és millorar la salut dels i les adolescents mitjançant accions de promoció d’hàbits saludables, prevenció de situacions de risc i detecció precoç de problemes relacionats amb la salut afectiva i sexual i el consum de drogues.

Amb aquesta finalitat, una infermera de referència assignada per l’Equip d’Atenció Primària vindrà a l’institut els dimarts alterns per oferir el servei de Consulta Oberta. Es tracta d’un espai d’atenció directa a l’alumnat per resoldre dubtes sobre salut, realitzar escolta activa, detectar senyals d’alarma, acompanyar-los o derivar-los en l’orientació cap a l’atenció dins del Sistema Sanitari si fos necessari.