L’ISQV visita el projecte REVIR (realitat-virtualitat) de la UAB!

La setmana passada els alumnes de l’ISQV van assistir a l’activitat “Estudi del moviment en la frenada d’un cotxe” al projecte REVIR (realitat-virtualitat) de la UAB. Durant 4 hores els alumnes de física de 1r de batxillerat van pensar, a partir dels materials que els va proporcionar el laboratori, com reproduir un experiment que simula la frenada d’un vehicle que circula per una carretera.

A l’activitat els alumnes proposen un model, el comparen amb les propostes de la resta dels companys, miren què funciona i què no funciona del seu model i, a partir d’un disseny consensuat, fan hipòtesis de com serà la distància de frenada del vehicle i de quines variables depèn. Després realitzen l’experiment per recollir dades i, a partir de l’anàlisi de les dades, revisen i completen el seu model. Per acabar fan una proposta de com poder calcular quina serà la distància de frenada en qualsevol situació.

Una forma pràctica i divertida d’aplicar continguts teòrics apresos a l’aula!