Copa Cangur 2019

El passat dijous 24 de gener, vam participar en la VI Copa Cangur, organitzada per la Societat Catalana de les Matemàtiques, l’Institut d’Estudis Catalans. Aquest any el combat matemàtic ha tingut lloc al Campus de les Terres de l’Ebre de la  Universitat Rovira i Virgili.

En principi, del nostre centre hi havien de participar 14 alumnes, agrupats en dos equips, de tres alumnes de 2n i quatre de tercer d’ESO. Per qüestions d’espai i donat l’elevat nombre de concursants, només ens van permetre inscriure un equip. Els 14 alumnes van haver de passar una prova que va permetre seleccionar-ne 7 que formarien part de l’equip representant de l’Institut Roquetes:  César Cervera, Jordi González, Gemma Balagué i Gemma Gil de tercer  i  Elie Chouaib, Eloi Huruglica i Pau Gracià de 2n d’ESO.

Cal destacar el bon paper que va fer l’equip resolent bastants problemes i  ocupant les primeres posicions durant els 55 minuts en què apareix visible el marcador. Finalment va guanyar l’equip del col·legi de la Consolació, en segon lloc es va classificar el col·legi  la Sagrada Família i en el tercer l’Institut Cristòfor Despuig.

En total hi van participar quinze centres de sencudària del territori: un total de 140 alumnes organitzats en vint equips de set membres cadascun, de 2n i 3r d’ESO. En el concurs es van presentar un total de 12 problemes matemàtics i de lògica i els grups van tindre 60 minuts per resoldre’n els màxims possibles. És una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema varia durant el concurs, en funció del temps i l’estratègia dels equips. En paral·lel a la seu de Tortosa, el concurs també va tindre lloc en una trentena de seus arreu del país.

Des d’aquí volem felicitar els nostres alumnes per l’entusiasme i pel bon nivell que van demostrar en la seua participació a la VI Copa Cangur.