Xerrada sobre Gaza i Palestina

L’alumnat de batxillerat ha assistit a una xerrada sobre Gaza i Palestina a càrrec de Sàgar Malé, cooperant a l’ONG ACP (Associació Catalana per la Pau), per tal de conèixer una mica millor la situació de vida i de guerra que està patint la població d’aquell indret de l’Orient Mitjà, donat que aquesta setmana hi ha prevista una vaga estudiantil en protesta per la guerra a Palestina.

Sàgar Malé ha viscut durant molt de temps a Palestina i que és coneixedor de primera mà de la situació de conculcació drets a Gaza, però també a tota Palestina, Cisjordània inclosa, va preparar un powerpoint i va anar involucrant l’alumnat per a que participés i anés entenent el quid de la qüestió. A més vam visionar uns minuts de dos documentals realitzats per Sàgar Malé de l’associació Mapasonor de Mataró, vam adonar-nos que les inquietuds de la joventut de Gaza són molt semblants a les nostres.

Ha sigut molt interessant veure l’evolució del territori palestí des de la Nakba del 1948 i parlar de com es troba actualment aquest país.

També volem agrair al nostre alumnat la seva participació amb la lectura de poesies de poetes palestins com Fadwa Tuqan i Mahmoud Darwish, que vam poder escoltar en diferents llengües: castellà, català, anglès, francés i àrab. Va ser molt emotiu i el nostre alumnat ho va fer molt bé. Moltes gràcies!