Visita al sincrotró ALBA

El passat 14 de novembre els alumnes del  Batxillerat científic vam visitar les instal·lacions del sincrotró ALBA a Cerdanyola. Es tracta d’un accelerador de partícules on els electrons són accelerat fins a velocitats properes a la llum per potents camps elèctrics i magnètics. Aquests electrons accelerats emeten una radiació, anomenada llum de sincrotró,  que es usada amb finalitats científiques diverses. Durant la visita els alumnes vam rebre informació detallada del funcionament del sincrotró per part dels tècnics que ens guiaven.