Prova Cangur 2022

El passat divendres, 18 de març, 72 alumnes del nostre centre, des de 1r d’ESO fins a 1r de Batxillerat, van participar en la Prova Cangur 2022.

Es tracta d’una activitat matemàtica anual, amb format de concurs individual, promoguda per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, amb l’objectiu de promocionar les matemàtiques entre la gent jove, mitjançant una participació massiva en una activitat científica. En l’actualitat, més de 60 països organitzen, anualment, les Proves Cangur. Le Kangourou sans Frontières delega a les societats nacionals l’organització local. En els territoris de parla catalana és La Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), filial de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), qui l’organitza.

La Prova Cangur consta de 30 preguntes, en forma de reptes matemàtiques basats en el raonament i l’enginy, més que no pas en coneixements matemàtics específics. Té un format de joc-concurs, però el que es pretén realment és que els alumnes es diverteixin durant els cinc quarts d’hora en què es desenvolupa, tot resolent els problemes plantejats.

La realització de la Prova Cangur 2022 encara ha estat condicionat per la Covid i, tal com va succeir el curs passat, s’han hagut d’habilitar dos espais per poder celebrar el concurs.

Una vegada acabada l’avaluació de les proves, el tribunal farà pública al web del Cangur la llista provisional dels concursants amb el 6% de millors puntuacions de cada nivell, i també el llistat d’estudiants que han obtingut una menció especial per haver obtingut una puntuació situada en el millor 1%. En cada nivell escolar s’atorgaran 15 premis a les persones amb les puntuacions més altes, que rebran invitació a un acte d’entrega de premis.

En general, els nostres alumnes, van manifestar estar prou satisfets de com els havia anat la prova, però alguns ens van comentar que no els havia donat temps a resoldre tots els problemes, especialment els més difícils, els de 5 punts.

Molta sort a totes i a tots!

Departament de Matemàtiques